Voor het inrichten van een salarisadministratie hebben wij de volgende gegevens nodig:
Werkgever:
- NAW gegevens
- Aansluitnummer Kamer van Koophandel
- Banknummer
- Aansluiting Arbo dienst
- Ziekengeldverzekering
- CAO en/of pensioenregeling, indien van toepassing
- Sectorindeling
- Loonheffingsnummer
Als u voor het eerst personeel in dienst neemt, dient er allereerst een Melding Loonheffing naar de belastingdienst verzonden te worden. Vervolgens reikt de belastingdienst het loonheffingsnummer en de sectorindeling uit.
Werknemer:
- Arbeidsovereenkomst, voor bepaalde of onbepaalde tijd
- Kopie paspoort of ID bewijs (geen rijbewijs!)
- Gegevens ter beschikking gestelde auto
- Bijzonderheden, bijv.REA status van toepassing
- Gegevens over de loonheffing en toepassing loonheffingskorting.
De loonheffingskorting kan maar bij één werkgever worden toegepast, bij voorkeur bij die werkgever waar het hoogste inkomen wordt genoten.