Indeling van de boekhouding
Een ordner met de volgende tabbladen:
1. Verkopen: uitgaande facturen chronologisch op factuurnummer. Ook als de betaling nog niet ontvangen is. Op de factuur de betaaldatum noteren.
2. Bankafschriften zakelijke rekening (mét begin- en eindsaldo op ieder afschrift!) en bijbehorende inkoopbonnen, direct achter het betreffende afschrift. Ook eventuele creditcard-afschriften toevoegen.
3. Bonnen van zakelijke kosten via privé betaald (contant / privé bank / privé credit card uitgaven), chronologisch (kleine bonnetjes opplakken).
4. Belastingdienst correspondentie: BTW-aangiften, brieven, enz.
5. Overig: urenadministratie, km-administratie. Ook: deelnemerslijsten (in geval van cursussen/lessen), contracten, offertes (deze vallen ook onder de bewaarplicht), overzicht onderhanden werk en nog te betalen kosten op balansdatum 31 december 20..
6. IB gegevens, zie de checklist.