Gegevens salarisadministratie

Voor het inrichten van een salarisadministratie hebben wij de volgende gegevens nodig: 

Werkgever:

  • NAW gegevens
  • Aansluitnummer Kamer van Koophandel
  • Banknummer
  • Aansluiting Arbo dienst
  • Ziekengeldverzekering
  • CAO en/of pensioenregeling, indien van toepassing
  • Sectorindeling
  • Loonheffingsnummer

Als u voor het eerst personeel in dienst neemt, dient er allereerst een Melding Loonheffing naar de belastingdienst verzonden te worden. Vervolgens reikt de belastingdienst het loonheffingsnummer en de sectorindeling uit.   

Werknemer: 

  • Arbeidsovereenkomst, voor bepaalde of onbepaalde tijd
  • Kopie paspoort of ID bewijs
  • Gegevens ter beschikking gestelde auto
  • Bijzonderheden, bijv.REA status van toepassing
  • Gegevens over de loonheffing en toepassing loonheffingskorting.

De loonheffingskorting kan maar bij één werkgever worden toegepast, bij voorkeur bij die werkgever waar het hoogste inkomen wordt genoten.